5/28/12

Krigere

Er det ikke i orden at udtrykke sig om det, hvis man mener, at andres religion er fjollet? Barnlig? Farlig? Komplet og helt igennem ignorant og idiotisk? Og hvad nu hvis jeg ikke forstår, hvorfor folk kan være så selvopslugte at tro, at der er nogen, der holder øje med dem hele tiden? Så valser de rundt og tror, at de er hovedpersonen i en eller anden højere endhed af en musical, og alle andre er blot den navnløse dreng fra 5. klasse, som kun lige fik lov at spille træ nummer to. Selvoptaget og barnligt. Og dumt. Og piiiiinligt. Pinligt at der fktisk er mennersker, som tror, at de har regnet den ud. At de har svaret til, hvordan det hele hænger sammen. Hvor arrogant det er at tro, at alle andre tager fejl, og at man selv har fundet den absolute sandhed. Åh Rune, jeg håber ikke, du har ret, når du siger, at du tror, at religion altid vil være en del af samfundet. Jeg håber så inderligt, at vi vokser fra det. At vi bliver klogere. Jeg bliver så ked af det på vegne af hele menneskeheden, og jeg bliver så vred så vred så vred. Og det vil bare ikke gå væk, vel? Hvordan får man det til at gå væk?