1/20/11

Tågespor og formiddagsterapi

"Bare find det billede, der bedst minder dig om den følelse. Find det, du bedst kan lide. Og vil jeg gerne have, at du beskriver det for mig." Det var faktisk overraskende nemt. Jeg ville have noget med fugle på. Fugle ved morgen eller skumring. Jeg syntes så absolut, at det måtte være skumring. Skumring er det der korte korte øjeblik, som er så utroligt fedt, men som jeg ville ønske, varede for evigt. Det er det der øjeblik, hvor verden synes at være uendeligt stor, hvor man kan se helt ud over horisonten. Fuglene er vel nok på vej videre, de er bare fanget i et split sekund. det kan godt være, at det fortryllende skumringslys kun varer et øjeblik, og at det bliver efterfulgt af en lang, mørk nat og en endnu længere, blændende dag, men i det mindste kan man da vide sig sikker på, at der nok skal komme endnu et skumringsøjeblik. Det skal nok komme, hvis man bare venter på det.