5/10/11

Handlingslammet


Der er forskel på forelskelse og fascination, det var det, du sagde, ik'? Og man kan være tiltrukket af folk på mange planer og på forskelligt grundlag, tænkte jeg så, og jeg fumlede med min meget store kop med meget lidt kaffe i. Jeg sad godt, og jeg slappede af, trods jeg næsten rystede, da jeg stod nede i opgangen. Lige nu er jeg stadig træt; jeg er træt efter weekenden, jeg er træt af at gå i skole, jeg er træt, fordi jeg er bange for at være vågen, når jeg har sådan en knude i halsen og en rumlen i maven. Jeg taler godt for mig i dag, men ikke halvt så godt som jeg gerne ville, så det er godt, at du er lidt villig. Så er jeg også blevet klippet - det ses passende ikke på billedet - men det hjælper lidt på selvtilliden (ja, det er så bortset fra, at der ikke er nogen, der har bemærket det endnu). Mine øjne glider i, og forhåbentligt skal jeg ind i en barnlig, vægtløs verden, så jeg har netop genset Tekkonkinkreet, som blive ved med at være så gribende, at jeg skal bide mig i læben for ikke at flæbe. Jeg skriver sjældent noget sammenhængende, men det behøver jeg heller ikke. Det her er min blog, er det ikke? Jeg skriver jo bare, hvad der løber mig gennem hovedet lige nu. Ellers ville det ikke være min blog. Hader du ikke også bare følelsen, man får, når en sætning slutter helt blæksprutte.