9/8/11

You'll be a woman...

Jeg drikker kaffe uden sukker. Jeg sidder rank med krydsede ben i bussen på vej til den fritidsuddannelse, jeg tager ved siden af skolen. Jeg betaler depositum for at leje dyrt videoudstyr i anledning af, at jeg skal ud og lave frivilligt arbejde en hel weekend. Jeg spiser kanin ragout med den ene hånd med et telefoninterview i den anden hånd; jeg håndterer ændringsforslag til undervisningsmetoder, for jeg er formand for elevrådet. Jeg refererer til film ved filmens instruktør hellere end filmens skuespillere. Jeg læser Jyllandsposten og Politiken for andet end tegneserierne, og jeg sætter tid af til at søge efter lejligheder i Københavnsområdet. Jeg læser gamle klassikkere og kultursektionen, ser franske stumfilm og dokumentarer om første verdenskrig, diskuterer, debatterer, sofistikeret, engageret, DRK, KU, P1, jeg er voksen.